Rodzaje zajęć

 

Hatha joga według metody BKS Iyengara

 

 

Poziom I (grupa początkująca)

 

Grupa dla osób rozpoczynających praktykę jogi wg metody B.K.S. Iyengara oraz tych, którzy mieli przerwę w praktyce. Na tej grupie skupiamy się na nauce podstawowych pozycji z różnych grup asan, wiele z nich to pozycje stojące. Na grupie dowiesz się, jakie są właściwe kierunku ruchu w poszczególnych pozycjach oraz jak dobrać odpowiednie pomoce, by te kierunki odnaleźć. Poprzez praktykę zdobędziesz lepszą świadomość ciała, poznasz jego mocne i słabe strony oraz zdobędziesz podstawową wiedzę na temat praktyki jogi. Grupa przygotowuje do dalszej praktyki, m.in. do pozycji odwróconych. Czas, jaki należy poświęcić na praktykę w tej grupie, zależy od ciebie. Wszystko zależy od tego, jak często przychodzisz na zajęcia, jakie są twoje indywidualne predyspozycje oraz jak się czujesz po zajęciach. Grupa jest otwarta również dla osób z wyższych poziomów.

 

 

Poziom II (grupa średniozaawansowana)

 

Grupa dla osób po poziomie I. Przychodząc z innej szkoły jogi wg metody B.K.S. Iyengara, możesz przystąpić do tej grupy, jeżeli masz za sobą co najmniej trzymiesięczną, regularną (co najmniej 3-4 razy w tygodniu) praktykę. Na tej grupie sięgamy po trudniejsze pozycje, odwołując się do wiedzy zdobytej wcześniej. Na tym poziomie wprowadzona zostaje nauka i praktyka pozycji odwróconych. Nauczysz się prawidłowego wykonania Sirsasany (stanie na głowie) oraz Sarvangasany (świeca) oraz ich wariantów. Praktyka pozycji odwróconych będzie nieodłączonym elementem tej grupy. Jeżeli będziesz gotowy na poziom II, ale z różnych względów nie możesz wykonywać pozycji odwróconych, wtedy zaproponujemy pozycje zastępcze. Grupa jest otwarta również dla osób z wyższych poziomów.

 

 

Poziom I/II (grupa łączona) 

 

Grupa łączona będzie dostosowana do poziomu grupy. Jest otwarta zarówno dla początkujących jak i średniozaawansowanych. Specyfika szkoły oraz indywidualne podejście pozwalają poznać większość uczniów, ich mocne i słabe strony, dzięki czemu możemy dostosować poziom praktyki - czy powinna być zbliżona bardziej do poziomu I czy poziomu II.

 

 

Poziom III (grupa zaawansowana)

 

Grupa zaawansowana jest przeznaczona dla osób po ugruntowaniu praktyki z poziomu II, ewentualnie po konsultacji z nauczycielem prowadzącym. Jeżeli przychodzisz z innej szkoły jogi, wymagana jest co najmniej jednoroczna, regularna (co najmniej 3-4 razy w tygodniu) praktyka wg metody B.K.S. Iyengara. Na grupie wymagana jest samodzielna praktyka pozycji odwróconych: Sirsasana (co najmniej 6 min.) oraz Sarvangasana (co najmniej 10 min.). Ten poziom będzie poświęcony pogłębianiu praktyki z poprzednich poziomów oraz podążaniu dalej. Na tych zajęciach sięgamy do wszystkich grup asan. Jeżeli z różnych przyczyn nie będziesz mógł wykonywać pozycji odwróconych, a twoja praktyka pozwala ci na udział w tej grupie, wówczas będziesz wykonywał warianty zastępcze.

 

 

Zdrowy kręgosłup

 

W Shakti Szkole Jogi prowadzimy regularne zajęcia poświęcone łagodzeniu, znoszeniu i zapobieganiu problemom w obszarze kręgosłupa. Zajęcia te przeznaczone są dla osóbnarzekających na bóle w kręgosłupie związane ze zwyrodnieniami, przeciążeniami, siedzącym trybem pracy i stresem. Mogą na nie przychodzić również osoby zaczynające praktykę jogi. Podczas zajęć często korzystamy z pomocy takich jak wałki, paski, krzesła, liny. Celem ćwiczeń jest wzmocnienie mięśni przykręgosłupowych, zwiększenie ruchomości stawów oraz likwidacja bólu i napięcia w plecach. 

  

Grupy kręgosłupowe prowadzą w naszej szkole Agnieszka Dołengiewicz i Joanna Kołyszko-Tomasik – nauczycielki jogi z wieloletnim i pogłębionym doświadczeniem. Ich zajęcia cieszą się dużym zainteresowaniem, a osoby regularnie na nie uczęszczające zgłaszają rzeczywistą poprawę samopoczucia.

 

  

Grupa łagodna

 

Zajęcia mają charakter łagodny, spokojny, energetyzujący. Asany wykonujemy dłużej, wykorzystując pomoce i pracując w parach.  Zajęcia są przeznaczone dla osób, które praktykują jogę przynajmniej od trzech miesięcy.

 

 

Joga funkcjonalna

 

Autorska metoda Radka Rychlika. Łączy w sobie mądrość klasycznej jogi i współczesną wiedzę naukową. Oryginalne i niezwykle skuteczne ćwiczenia oparte na naturalnych wzorcach ruchowych uruchomią każdy mięsień w twoim ciele, poprawiając twoje zdrowie oraz możliwości we wszystkich aktywnościach fizycznych, którepodejmujesz. Na zajęciach wzmocnisz mięśnie odpowiedzialne za zdrowie kręgosłupa, prawidłową postawę i ładną sylwetkę. Odzyskasz naturalny zakres ruchu w stawach. Elementy dynamiczne poprawią funkcjonowanie układu krwionośnego i pomogą spalić nadmiar tkanki tłuszczowej. Osiągniesz lepsze efekty przy mniejszym wysiłku dzięki wykorzystaniu naukowych zasad konstrukcji treningu. Na poziomie psychicznym zajęcia wyrabiają umiejętność wyciszenia i skupienia umysłu. Uwalniają od stresu i zapewniają dużą dawkę pozytywnej energii. 

 

 

Pranajama i medytacja

W poniedziałki o godz. 19.45 zapraszamy do wzięcia udziału w zajęciach poświęconych pranajamie i medytacji. Sesje będą zaczynać się nauką świadomego, „jogicznego” oddychania, a kończyć je będzie wyciszenie i medytacja. Zajęcia są przeznaczone dla wszystkich zainteresowanych (zwłaszcza medytacją), niezależnie od stopnia zaawansowania w praktyce jogi. Sesję prowadzi Agnieszka Dołengiewicz.

 

  

Joga dla dzieci

Od września powracają do planu zajęć sesje dla dzieci. Na sobotnie zajęcia rozpoczynające się o godz. 12 zapraszamy zarówno osoby dorosłe jak i dzieci. Początkującą grupę dla dorosłych poprowadzą wg regularnego planu zajęć Kasia lub Agnieszka, a grupę dziecięcą – Joanna. Formuła grup równoległych dla dzieci i ich rodziców sprawdziła się w ciągu ostatnich miesięcy, a miarą tego sprawdzianu jest zadowolenie tak starszych jak i młodszych studentów. Na zajęcia zapraszamy dzieci w wieku od 4 do 11 lat.