Rodzaje zajęć

 

Hatha joga według metody BKS Iyengara

 

 

Grupa początkująca

 Grupa przeznaczona jest dla osób zaczynających praktykę jogi od podstaw. Na zajęciach wprowadzamy podstawowe asany, uczymy ich poprawnego wykonywania a także zwracamy uwagę na poprawę koncentracji i zwiększanie świadomości ciała.

 

Grupa ogólna

 Grupa dla osób, które uczestniczyły już w przynajmniej jednomiesięcznej praktyce jogi (ca. 8-10 godzin), posiadających podstawowe umiejętności wchodzenia do pozycji odwróconych (świeca, stanie na głowie, przedramionach i rękach). Na zajęciach rozwijamy i pogłębiamy praktykę asan i wprowadzamy trudniejsze pozycje.

 

 

Grupa zaawansowana

Przeznaczona dla osób z co najmniej roczną praktyką wg metody B.K.S. Iyengara. Wymagane jest samodzielne wykonanie sirsasany bądź jej wariantów oraz sarvangasany. Grupa zaawansowana poświęcona jest pogłębieniu praktyki osób regularnie praktykujących jogę –  sięgamy po pozycje z wszystkich grup asan. Jeżeli praktykujesz regularnie, ale z różnych przyczyn nie możesz wykonywać pozycji odwróconych, wówczas zaproponowane będą warianty zastępcze.

 

   Zdrowy kręgosłup

W Shakti Szkole Jogi prowadzimy regularne zajęcia poświęcone łagodzeniu, znoszeniu i zapobieganiu problemom w obszarze kręgosłupa. Zajęcia te przeznaczone są dla osóbnarzekających na bóle w kręgosłupie związane ze zwyrodnieniami, przeciążeniami, siedzącym trybem pracy i stresem. Mogą na nie przychodzić również osoby zaczynające praktykę jogi. Podczas zajęć często korzystamy z pomocy takich jak wałki, paski, krzesła, liny. Celem ćwiczeń jest wzmocnienie mięśni przykręgosłupowych, zwiększenie ruchomości stawów oraz likwidacja bólu i napięcia w plecach. 

  

Grupy kręgosłupowe prowadzą w naszej szkole: Agnieszka Dołengiewicz, Tomek Pyrzewicz, Dorota Kobos i Joanna Kołyszko-Tomasik – nauczyciele jogi z wieloletnim i pogłębionym doświadczeniem. Ich zajęcia cieszą się dużym zainteresowaniem, a osoby regularnie na nie uczęszczające zgłaszają rzeczywistą poprawę samopoczucia.

 

  

Grupa łączona

Grupa dedykowana zarówno osobom początkującym jak i średniozaawansowanym. Nauczyciel dostosowuje praktykę do umiejętności grupy.

 

 

Grupa łagodna

Zajęcia mają charakter łagodny, spokojny, energetyzujący. Asany wykonujemy dłużej, wykorzystując pomoce i pracując w parach.  Zajęcia są przeznaczone dla osób, które praktykują jogę przynajmniej od trzech miesięcy.

 

 

 Joga funkcjonalna

Łączy w sobie mądrość klasycznej jogi i współczesną wiedzę naukową. Oryginalne i niezwykle skuteczne ćwiczenia oparte na naturalnych wzorcach ruchowych uruchomią każdy mięsień w twoim ciele,  poprawiając twoje zdrowie oraz możliwości we wszystkich aktywnościach fizycznych, którepodejmujesz. Na zajęciach wzmocnisz mięśnie odpowiedzialne za zdrowie kręgosłupa, prawidłową postawę i ładną sylwetkę. Odzyskasz naturalny zakres ruchu w stawach. Elementy dynamiczne poprawią funkcjonowanie układu krwionośnego i pomogą spalić nadmiar tkanki tłuszczowej. Osiągniesz lepsze efekty przy mniejszym wysiłku dzięki wykorzystaniu naukowych zasad konstrukcji treningu. Na poziomie psychicznym zajęcia wyrabiają umiejętność wyciszenia i skupienia umysłu. Uwalniają od stresu i zapewniają dużą dawkę pozytywnej energii.

 

 

Pranajama i medytacja

W poniedziałki o godz. 19.45 zapraszamy do wzięcia udziału w nowych zajęciach poświęconych pranajamie i medytacji. Sesje będą zaczynać się nauką świadomego, „jogicznego” oddychania, a kończyć je będzie wyciszenie i medytacja. Zajęcia będą trwać godzinę. Przeznaczone są dla wszystkich zainteresowanych (zwłaszcza medytacją), niezależnie od stopnia zaawansowania w praktyce jogi. Poprowadzi je Agnieszka Dołengiewicz.

 

  

Joga dynamiczna 

Autorska wersja vinjasy, zajęcia prowadzi Kinga Drewa-Sentkiewicz. 

 

 Yoga in English / Joga po angielsku

 Osoby anglojęzyczne, zainteresowane ćwiczeniem jogi, serdecznie zapraszamy do Szkoły na zajęcia z Dorotą Kobos, doświadczoną nauczycielką jogi metodą BKS Iyengara, prowadzącą we wtorki (godz. 18 i 20) i w czwartki (godz. 20) sesje w języku polskim i angielskim.

***

English speaking persons, interested in yoga lessons, are welcome to the afternoon sessions on Tuesdays (18:00 and 20:00) and Thursdays (20:00) led by Dorota Kobos. Dorota is an experienced Iyengar yoga teacher, speaking both – Polish and English – as fluently as she is doing and explaining the asanas. Please feel free to join us!

 

Joga dla dzieci

Od 3 września powracają do planu zajęć sesje dla dzieci. Na sobotnie zajęcia rozpoczynające się o godz. 11 zapraszamy zarówno osoby dorosłe jak i dzieci. Początkującą grupę dla dorosłych poprowadzą wg regularnego planu zajęć Kasia, Tomek lub Agnieszka, a grupę dziecięcą – Natallia Paulivicz. Formuła grup równoległych dla dzieci i ich rodziców sprawdziła się w ciągu ostatnich miesięcy, a miarą tego sprawdzianu jest zadowolenie tak starszych jak i młodszych studentów. Na zajęcia z Natalią zapraszamy dzieci w wieku od 4 do 11 lat.